Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x120]

Automerkit.fi
Keskiviikko 26.11.2014, Helsinki [Vaihda]

Mainos: Keski-panoraama 980x120

Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x400]



News List 0-1

Autoesittely Peugeot 1007 (2005)

Kirjoitettu 30.12.2005 11:10 Timo Nurmela / Automerkit.fi
Luokat: Autoesittelyt  Peugeot  Peugeot  Peugeot  Peugeot 

Autoesittely Peugeot 1007 (2005)

Pieniä, liukuovellisia kaupunkiautoja ovat konsepteina esitelleet muutkin valmistajat, mutta Peugeotin Pariisin autonäyttelyssä 2002 esittelemästä Sesamesta tuli todellisuutta. 1007 ei kilpaile hinnalla, sillä se maksaa enemmän kuin esimerkiksi 307. Se on suunnattu käytännöllistä ja persoonallista pikkuautoa hakeville. Erikoisuutena 1007:ssä ovat sähkötoimiset liukuovet, jotka voi avata mm. kauko-ohjaimen napista.

1007:n pituus on 373 cm eli hieman vähemmän kuin 206:ssa. Leveyttä on pikkuautomaiset 166 cm ja korkeutta peräti 162 cm. Takaistuimella on erilliset, säädettävät istuimet kahdelle matkustajalle, joille onkin hyvin tilaa. Pääntilaa riittää pitkillekin matkustajille ja polvitilankin osalta auto on mitoitettu aikuisille takamatkustajille. Kulku takaistuimelle on helpompaa kuin useimmissa 2-ovisissa autoissa leveiden ovien ja eteenpäin liukuvien etuistuinten ansiosta. Silti 2-ovisuus on rajoite takapenkin hyödyntämiselle. Lattia on takana selvästi etuosaa korkeammalla ja lattiaan nähden takaistuin on matala.

Edessä on väljät tilat. Etuistuimet ovat sinänsä hyvät, mutta sivutuet ovat liian pehmeät eikä niistä ole käytännössä hyötyä. Ajoasennossa puutteeksi jää polkimiin nähden liian kaukana oleva ohjauspyörä. Istuimessa on korkeussäätö ja portaaton selkänojan säätö.

Tavaratila on normaaliasennossaan syvä, mutta kovin lyhyt. Lisää tilaa saadaan sovittamalla takaistuimen polvitilat vain lapsille riittäviksi ja säätämällä selkänojia pystymmäksi. Takaistuinten selkänojat voi taittaa yksitellen ylös ja nostaa takaistuimet pystyyn etuistuimia vasten. Näkyvyys ulos on hyvä etupilarien aiheuttamaa katvetta lukuun ottamatta.

1007:n perusmoottori on monista Peugeoteista tuttu 1,4-litrainen (55 kW/75 hv). Moottori on hieman puhditon, vaikka se sinänsä onkin luonteeltaan nöyrä. 800 euron lisähinnalla saa automatisoidun manuaalivaihteiston, joka on 1,6-litraisessa mallissa vakiona. Kolmas moottorivaihtoehto on 1.4 HDi (50 kW/68 hv), jonka yhteydessä vaihteisto on aina manuaali.

1007 tuntuu ajettaessa pääosin kokoistaan suuremmalta. Ainoastaan lyhyestä akselivälistä johtuva lievä nyökkiminen muistuttaa auton koosta. Ohjaus on varsin kevyt ja ennen kaikkea nopea. Sähköisestä tehostimesta huolimatta ohjaustuntuma on melko hyvä. 1007 on näppärä kaupungissa, mutta kelvollinen myös maantiellä. Jousitus on onnistunut yhdistelmä tukevuutta ja kohtuullista mukavuutta. Kääntöympyrä on yllättävän suuri.

Melutaso on useimpia muita pikkuautoja hiljaisempi. Moottorin ääni on sivistynyt. Rengasäänet vaihtelevat selvästi tienpinnan karkeuden mukaan. Kaupunkiolosuhteissa rengasmelu on enimmäkseen hiljainen.

1007 on tarjolla kolmella eri varustetasolla. Perusmalli Urbaniin sisältyy mm. ESP, 7 turvatyynyä (sisältäen polviturvatyynyn), ajotietokone sekä sähkötoimiset ja lämmitettävät peilit. Manuaali-ilmastoinnista pyydetään 900 euroa ja myös radion joutuu hankkimaan erikseen. 1400 euroa kalliimmassa Trendyssä nämä varusteet ovat vakiona, joten se on hyvä valinta. Lisäksi saa mm. 15" pyörät, sähkölasit, sumuvalot ja nahkaratin. 1,6-litraiseen saa myös Sporty-varustelun, jossa on Trendyn lisäksi automaatti-ilmastointi, sadetunnistin ja 16" kevytmetallivanteet. Metallivärin lisähinta on kohtuulliset 370 euroa.

1007:n sisustuksessa on 18 vaihdettavaa osaa, joiden avulla ilme voidaan vaihtaa varttitunnissa. Vaihtoehtoja on 12 erilaista jokaiseen makuun. Kojelaudan päällä olevat vaihdettavat kangaspalat eivät istu paikoilleen kovin hienostuneesti ja etupilarin tienoolla yhdistyy liian monta erilaista materiaalia, joista oven reunan kiertävä musta lista on halvan näköinen. Muuten laatutaso on auton hintaluokkaa vastaava. Sisustuksen ohella 11 ulkoväristä löytyy pirteitä, mutta myös hillittyjä vaihtoehtoja.

468x400 Jattiboxi - NR1

openx 468x200

UUSIMMAT UUTISET

UUSIMMAT UUTISET

10 uutista

PAIKALLISIA TARJOUKSIA

PAIKALLISIA TARJOUKSIA

Paikallisia tarjouksia 50 kilometrin säteellä sijainnistasi. Vaihda sijaintiasi tästä.
Haluaisitko yrityksesi tarjoukset tähän? STARTTI-paketti alkaen 27 € / kk. Sisältää ilmoituksen Palvelut-hakemistossa. Ota yhteyttä myyntiin.

News List 2

468x400 Jattiboxi - NR2

News List 3

News List 4

Video 400x325

News List 5

Mainos 468x60

Autoesittely Chevrolet Kalos (2005)

Julkaistu: 29.12.2005 16:28
Autoesittely Chevrolet Kalos (2005)

Kesällä 2002 esitelty Kalos oli varsin tuore malli, kun Daewoon tuonti Suomeen alkoi. Sittemmin Chevroletiksi Euroopassa muuttuneen merkin mallistossa Kalos on toiseksi pienin malli ja se on nyt tarjolla vain viistoperämallina, uutuutena myös 3-ovisena. Kalos ehdittiin kehittää pääosin ennen Daewoon siirtymistä GM:n haltuun. Esimerkiksi moottorin osalta on...

Autoesittely Renault Modus (2005)

Julkaistu: 29.12.2005 11:38
Autoesittely Renault Modus (2005)

Renaultin ja Nissanin uudelle pikkuluokan perusrakenteelle on tulossa paljon erilaisia autoja. Näistä myyntiin ovat ehtineet Micra ja Modus ja pian on Clion vuoro. Clio kasvaa liki 4,0-metriseksi, mutta tila-autoversio Modus on 20 cm lyhyempi. Varsinkin peräylitys on erittäin lyhyt. Näillä mitoilla auton tilat jäävät väistämättä pienehköiksi eikä varsinaisesta tila-autosta voida puhua....

Autoesittely Peugeot 406 (1995-2004)

Julkaistu: 31.12.2004 16:55
Autoesittely Peugeot 406 (1995-2004)

Peugeotin mallisukupolvet alkoivat 90-luvulla hieman lyhentyä aikaisemmasta. 405 sai seuraajan "vain" 8 vuoden ikään ehdittyään. Kieltämättä 405 alkoi jo tuolloin olla hieman vanhentunut malli. Syksyllä 1995 julkistettiin tunnuksen 406 saanut seuraaja porrasperäisenä versiona, jonka ulkomuoto oli linjakas ja moderni.

406:n ulkomitat olivat kasvaneet huomattavasti, mutta...

Autoesittely Audi A4 Avant (2004)

Julkaistu: 29.12.2004 15:28
Autoesittely Audi A4 Avant (2004)

Audi on eurooppalaisista autonvalmistajista voimakkaimmin panostanut nelivetoisiin henkilöautoihin. A4:ssä ja sitä suuremmissa malleissa on markkinoiden kehittynein Torsen-pyörästöön perustuva nelivetojärjestelmä, jossa ei ole esim. viskokytkimeen perustuviin nelivetototeutuksiin liittyvää viivettä jonkin pyörän luistaessa.

A4 on...

Autoesittely Cadillac CTS (2003)

Julkaistu: 31.12.2003 16:13
Autoesittely Cadillac CTS (2003)

CTS on ensimmäisiä Cadillacin uuden muotoilulinjan edustajia. Takavetoinen CTS on tehty eurooppalaisten premium-luokan autojen kilpailijaksi. Se on yhdistelmä amerikkalaista näkemistä luksuksesta ja eurooppalaisesta sporttisuudesta.

CTS:n sisätilat ovat hieman pienemmät kuin ulkomitat antavat ymmärtään. Myös tavaratila on...

Autoesittely Renault Megane Scenic / Scenic (1996-2003)

Julkaistu: 30.12.2003 17:05
Autoesittely Renault Megane Scenic / Scenic (1996-2003)

Lokakuussa 1996 esiteltiin Euroopan ensimmäinen kompakti tila-auto Renault Mégane Scénic. Se vastasi akseliväliltään ja pituudeltaan 5-ovista, mutta oli sitä 18 cm korkeampi. Takaistuimella oli kolme erillistä istuinta, joista keskimmäinen oli varsin kapea. Istuimet oli helposti yksitellen poistettavissa. Normaaliasennossa tavaratila jäi melko lyhyeksi. Sen sijaan erilaisia säilytyslokeroita...

Autoesittely Mazda Mazda3 (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 16:13
Autoesittely Mazda Mazda3 (2003)

Kuten laajasti tunnettua, Mazda 3 on seuraavan Ford Focuksen ja uuden Volvo S40:n sisarmalli. Kolmosen avulla Mazda tavoittelee suosituimmassa kokoluokassa samaa menestystä kuin luokkaa ylempänä kuutosellaan. Mazdan mukaan edistysaskel 323:een verrattuna on suurempi kuin 626:sta 6:een.

Mitoiltaan uutuus on mittava. Pituutta on parikymmentä senttiä enemmän kuin useimmissa kilpailijoissa....

Autoesittely Mercedes-Benz E-sarja (1995-2000)

Julkaistu: 30.12.2003 14:52
Autoesittely Mercedes-Benz E-sarja (1995-2000)

Kesällä 1995 Mercedes yllätti vanhoillisimmat kannattajansa E-sarjan rohkealla keulan muotoilulla. Auto oli muutenkin pyöristynyt muodoltaan edeltävään W124-malliin verrattuna. Ilmanvastuskerroin (0,27) oli erittäin alhainen. Ulkomitat olivat kasvaneet maltillisesti ja paino oli jopa hieman pienentynyt. 

Tekniikassa merkittävin muutos oli Mercedeksen ensimmäinen hammastanko-ohjaus,...

Autoesittely Alfa Romeo 156 GTA (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 14:42
Autoesittely Alfa Romeo 156 GTA (2003)

Alfa 156 on jo melko iäkäs automalli, mutta edelleen tuoreen oloinen ja ulkonäöltään monien suosikki. Osansa imagon luomisessa on tehnyt 250-hevosvoimainen GTA, joka on tuntuvan hinnanlaskun jälkeen houkutteleva tarjous.

Alfa 156:n suunnittelussa suuret sisätilat eivät ole olleet tärkeimpiä tavoitteita. Niinpä takaistuintilat ovat...

Autoesittely Suzuki Ignis (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 12:49
Autoesittely Suzuki Ignis (2003)

Suzuki on saavuttanut Suomessa kohtalaisen hyvän myyntimenestyksen ottaen huomioon olemassa olevan malliston ja paikoin vajavaisen myyntiverkoston. Uusi Ignis korvaa Suomen markkinoilla pahoin vanhentuneen Swiftin. Edellistä Ignistä ei koskaan tuotu Suomeen. Uusi malli valmistetaan Swiftin tavoin Unkarissa, ja se on kehitetty yhdessä Subarun (G3X Justy) kanssa.

Igniksestä on pyritty...

300x250 Mainos

Esittelyssä

Näppärän kokoinen katumaasturi Chevrolet Trax on sisältä suurempi kuin ulkonäkö antaa ymmärtää. Tekniikkavaihtoehtoja ovat bensa- tai dieselmoottori, manuaali- tai automaattivaihteisto ja etu- tai neliveto. Edullisin etuvetoinen maksaa 19 900€.

NÄKÖKULMAT

NÄKÖKULMAT

Autot ilman kuljettajaa – onnettomuudet nollaan

Julkaistu: 08.07.2014 10:07:00

Autot ilman kuljettajaa – onnettomuudet nollaan Uusien autojen päästötavoite on nolla ja myös kuljettajien aiheuttamat onnettomuudet on tarkoitus pudottaa nollaan. 90% liikenne-onnettomuuksista aiheutuu ajajien virheistä tai kunnosta.

Isot autonvalmistajat GM, Ford, MB, VW, Audi, Nissan, Toyota, BMW ja Volvo ovat kehittelemässä aut


300x250 Boksi

Autouutiset

AUTOMERKIT

AUTOMERKIT

Fordin pieni 1.0-litrainen EcoBoost-moottori voitti Kansainvalinen vuoden moottori -kilpailun kolmanne kerran peräkkäin

Julkaistu: 21.07.2014 10:52:00

Fordin pieni 1.0-litrainen EcoBoost-moottori voitti Kansainvalinen vuoden moottori -kilpailun kolmanne kerran peräkkäin Pieni EcoBoost-bensiinimoottori on päihittänyt premium-merkit ja superautot ja voittanut moottoreiden ”Oscar-kilpailun” ennätyksellisesti kolmannen kerran peräkkäin. Moottori toimii voimanlähteenä uudessa Fiestassa ja yhdeksässä muussa Fordin automallissa.

Ford Motor Companyn 1,0-litrainen EcoBoost-moottori vähentää polttoaineen kulutusta suorituskyvys


AUTOESITTELYT

AUTOESITTELYT

Autoesittely Citroën C4 2013

Julkaistu: 25.01.2013 00:00:00

Autoesittely Citroën C4 2013 Citroënin tiellä massavalmistajaksi keskiluokan ZX oli aikoinaan merkittävä askel. Se oli hyvin tavanomainen auto, jonka avulla Citroën valloitti uusia asemia markkinoilla.

ZX:n ja Xsaran jälkeen yritettiin hieman persoonallisempaa ratkaisua, mutta ensimmäisen sukupolven


KOEAJOT

KOEAJOT

Koeajo Mazda 6 2.0 (145 hv) Premium Plus 2013

Julkaistu: 27.03.2013 14:04:00

Koeajo Mazda 6 2.0 (145 hv) Premium Plus 2013 Mazda joutuu tasapainottelemaan eri markkina-alueiden vaatimusten välillä. Uudessa Mazda 6:ssa päädyttiin järkevältä kuulostavaan ratkaisuun: isoa autoa kaipaavat Amerikan markkinat saivat ison sedanin ja Eurooppaa varten tehtiin akseliväliltään 6,5 cm lyhyempi farmarimalli.

Suomessa Sedan on kokoerosta huolimatta farmaria halvempi. Suuret mitat lisäävät osaltaan auton n


300x250 Boksi

AUTONÄYTTELYT

AUTONÄYTTELYT

Peugeot esitteli monta uutuutta – mukana myös uusi 408

Julkaistu: 07.05.2014 10:36:00

Peugeot esitteli monta uutuutta – mukana myös uusi 408 Pekingin autonäyttelyssä Peugeotin osastolla oli esillä paljon uutuuksia, joka kertoo yhtiön suunnasta niin lyhyellä kuin pitkällä tähtäimellä.

Peugeot jatkaa yli 20 vuotta jatkunutta yhteistyötään kiinalaisen Dongfengin kanssa. Tämän vuod


GO GREEN

GO GREEN

Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa?

Julkaistu: 03.03.2014 09:13:00

Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa? Lehdistössä on esitetty huolestuttavia ennusteita syyskuun alussa voimaan astuvien Euro 6 -päästönormien vaikutuksesta dieselmoottoristen autojen hintoihin Suomessa.

Syyskuun ensimmäisenä päivänä voimaan astuva Euro 6 pudottaa sallitun typen oksidien määrän


PALVELUT

PALVELUT

Hellekesä voi vaurioittaa akun – kannattaa tarkistaa ajoissa

Julkaistu: 11.09.2014 14:17:00

Hellekesä voi vaurioittaa akun – kannattaa tarkistaa ajoissa

Auton akku on hyvä tarkistuttaa helteisen kesän jäljiltä, sillä pakkaskeli ei ole akun ainoa vi


RENKAAT

RENKAAT

Rengaspainevahdit tulevat uusiin autoihin marraskuussa

Julkaistu: 25.07.2014 13:13:00

Rengaspainevahdit tulevat uusiin autoihin marraskuussa

Marraskuusta 2014 alkaen kaikissa uusissa henkilöautoissa tulee olla EU-säädöksen mukainen renga


MUUT UUTISET

MUUT UUTISET

Muovijousilla painonpudotusta

Julkaistu: 01.09.2014 10:29:00

Muovijousilla painonpudotusta

Audi esittelee vielä ennen vuoden loppua ylemmän keskikokoluokan malleihinsa uudentyyppiset kierre


VIIHDE

VIIHDE

Jättilepakko Japanista herättää huomiota Euralla

Julkaistu: 16.07.2014 23:19:00

Jättilepakko Japanista herättää huomiota Euralla Euralaisen autoharrastajan erikoisella lepakkoautolla on kirjava historia, joka ei kaikilta osin kestä päivänvaloa.

Rauman ja Huittisten välissä voi maantiellä tulla vastaan musta auto, joka aiheuttaa lapsille hep


160x300 Suurtaulu 1

160x300 Suurtaulu 2



TILAA UUTISKIRJE


Tilaa kirje tästä
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy kerran viikossa. Uutiskirje sisältää uutiset tiiviissä paketissa. 
Tilaa ilmainen uutiskirje tästä!
 

160x300 Suurtaulu 3

160x300 Suurtaulu 4



TUOREIMMAT UUTISET


Tilaa tuoreimmat uutiset RSS syöte
Mitä autoilun maailmassa tapahtuu? Seuraa uutisia Kaikki RSS-syötteen avulla. 

 

160x300 Suurtaulu 5

160x300 Suurtaulu 6

160x300 Suurtaulu 7

160x300 Suurtaulu 8

160x300 Suurtaulu 9

160x300 Suurtaulu 10

160x300 Suurtaulu 11

160x300 Suurtaulu 12

160x300 Suurtaulu 13

160x300 Suurtaulu 14

160x300 Suurtaulu 15

160x300 Suurtaulu 16

160x300 Suurtaulu 17

160x300 Suurtaulu 18

160x300 Suurtaulu 19

160x300 Suurtaulu 20

160x300 Suurtaulu 21

AUTOESITTELYT

AUTONÄYTTELYT

TURVALLISUUS

Go Green

CLUBi

Autoesittely Citroën C4 2013
Peugeot esitteli monta uutuutta – mukana myös uusi 408
Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa?
Pikavuoro maailman ympäri – rajanylitys Kiinaan "kovalla rahalla"

Citroënin tiellä massavalmistajaksi keskiluokan ZX oli aikoinaan merkittävä askel. Se oli hyvin

Pekingin autonäyttelyssä Peugeotin osastolla oli esillä paljon uutuuksia, joka kertoo yhtiön suu

Lehdistössä on esitetty huolestuttavia ennusteita syyskuun alussa voimaan astuvien Euro 6 -pääst

Maailmanympärimatkalla oleva suomalaisbussi ei pääse jatkamaan matkaansa Laosista Kiinaan. Kyydis

265x250 Autourheilu

Pikalinkit

Lähetä linkki
Nimi:*
Lähettäjän sähköposti:*
Vastaanottajan sähköposti*
Viesti:
Uutiskirjeen tilaaminen
Nimi:*
Sähköposti:*