Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x120]

Automerkit.fi
Keskiviikko 16.4.2014, Helsinki [Vaihda]

Mainos: Keski-panoraama 980x120

Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x400]



News List 0-1

Autoesittely Peugeot 1007 (2005)

Kirjoitettu 30.12.2005 11:10 Timo Nurmela / Automerkit.fi
Luokat: Autoesittelyt  Peugeot  Peugeot  Peugeot  Peugeot 

Autoesittely Peugeot 1007 (2005)

Pieniä, liukuovellisia kaupunkiautoja ovat konsepteina esitelleet muutkin valmistajat, mutta Peugeotin Pariisin autonäyttelyssä 2002 esittelemästä Sesamesta tuli todellisuutta. 1007 ei kilpaile hinnalla, sillä se maksaa enemmän kuin esimerkiksi 307. Se on suunnattu käytännöllistä ja persoonallista pikkuautoa hakeville. Erikoisuutena 1007:ssä ovat sähkötoimiset liukuovet, jotka voi avata mm. kauko-ohjaimen napista.

1007:n pituus on 373 cm eli hieman vähemmän kuin 206:ssa. Leveyttä on pikkuautomaiset 166 cm ja korkeutta peräti 162 cm. Takaistuimella on erilliset, säädettävät istuimet kahdelle matkustajalle, joille onkin hyvin tilaa. Pääntilaa riittää pitkillekin matkustajille ja polvitilankin osalta auto on mitoitettu aikuisille takamatkustajille. Kulku takaistuimelle on helpompaa kuin useimmissa 2-ovisissa autoissa leveiden ovien ja eteenpäin liukuvien etuistuinten ansiosta. Silti 2-ovisuus on rajoite takapenkin hyödyntämiselle. Lattia on takana selvästi etuosaa korkeammalla ja lattiaan nähden takaistuin on matala.

Edessä on väljät tilat. Etuistuimet ovat sinänsä hyvät, mutta sivutuet ovat liian pehmeät eikä niistä ole käytännössä hyötyä. Ajoasennossa puutteeksi jää polkimiin nähden liian kaukana oleva ohjauspyörä. Istuimessa on korkeussäätö ja portaaton selkänojan säätö.

Tavaratila on normaaliasennossaan syvä, mutta kovin lyhyt. Lisää tilaa saadaan sovittamalla takaistuimen polvitilat vain lapsille riittäviksi ja säätämällä selkänojia pystymmäksi. Takaistuinten selkänojat voi taittaa yksitellen ylös ja nostaa takaistuimet pystyyn etuistuimia vasten. Näkyvyys ulos on hyvä etupilarien aiheuttamaa katvetta lukuun ottamatta.

1007:n perusmoottori on monista Peugeoteista tuttu 1,4-litrainen (55 kW/75 hv). Moottori on hieman puhditon, vaikka se sinänsä onkin luonteeltaan nöyrä. 800 euron lisähinnalla saa automatisoidun manuaalivaihteiston, joka on 1,6-litraisessa mallissa vakiona. Kolmas moottorivaihtoehto on 1.4 HDi (50 kW/68 hv), jonka yhteydessä vaihteisto on aina manuaali.

1007 tuntuu ajettaessa pääosin kokoistaan suuremmalta. Ainoastaan lyhyestä akselivälistä johtuva lievä nyökkiminen muistuttaa auton koosta. Ohjaus on varsin kevyt ja ennen kaikkea nopea. Sähköisestä tehostimesta huolimatta ohjaustuntuma on melko hyvä. 1007 on näppärä kaupungissa, mutta kelvollinen myös maantiellä. Jousitus on onnistunut yhdistelmä tukevuutta ja kohtuullista mukavuutta. Kääntöympyrä on yllättävän suuri.

Melutaso on useimpia muita pikkuautoja hiljaisempi. Moottorin ääni on sivistynyt. Rengasäänet vaihtelevat selvästi tienpinnan karkeuden mukaan. Kaupunkiolosuhteissa rengasmelu on enimmäkseen hiljainen.

1007 on tarjolla kolmella eri varustetasolla. Perusmalli Urbaniin sisältyy mm. ESP, 7 turvatyynyä (sisältäen polviturvatyynyn), ajotietokone sekä sähkötoimiset ja lämmitettävät peilit. Manuaali-ilmastoinnista pyydetään 900 euroa ja myös radion joutuu hankkimaan erikseen. 1400 euroa kalliimmassa Trendyssä nämä varusteet ovat vakiona, joten se on hyvä valinta. Lisäksi saa mm. 15" pyörät, sähkölasit, sumuvalot ja nahkaratin. 1,6-litraiseen saa myös Sporty-varustelun, jossa on Trendyn lisäksi automaatti-ilmastointi, sadetunnistin ja 16" kevytmetallivanteet. Metallivärin lisähinta on kohtuulliset 370 euroa.

1007:n sisustuksessa on 18 vaihdettavaa osaa, joiden avulla ilme voidaan vaihtaa varttitunnissa. Vaihtoehtoja on 12 erilaista jokaiseen makuun. Kojelaudan päällä olevat vaihdettavat kangaspalat eivät istu paikoilleen kovin hienostuneesti ja etupilarin tienoolla yhdistyy liian monta erilaista materiaalia, joista oven reunan kiertävä musta lista on halvan näköinen. Muuten laatutaso on auton hintaluokkaa vastaava. Sisustuksen ohella 11 ulkoväristä löytyy pirteitä, mutta myös hillittyjä vaihtoehtoja.

468x400 Jattiboxi - NR1

Automerkit.fi esittelee:


Chevrolet Trax 2014 Autoesittely



Lue lisää Chevrolet Trax autoesittelystä tästä

openx 468x200

UUSIMMAT UUTISET

UUSIMMAT UUTISET

10 uutista

PAIKALLISIA TARJOUKSIA

PAIKALLISIA TARJOUKSIA

Paikallisia tarjouksia 50 kilometrin säteellä sijainnistasi. Vaihda sijaintiasi tästä.
Haluaisitko yrityksesi tarjoukset tähän? STARTTI-paketti alkaen 27 € / kk. Sisältää ilmoituksen Palvelut-hakemistossa. Ota yhteyttä myyntiin.

News List 2

468x400 Jattiboxi - NR2

News List 3

News List 4

Video 400x325

News List 5

Mainos 468x60

Autoesittely Chevrolet Kalos (2005)

Julkaistu: 29.12.2005 16:28
Autoesittely Chevrolet Kalos (2005)

Kesällä 2002 esitelty Kalos oli varsin tuore malli, kun Daewoon tuonti Suomeen alkoi. Sittemmin Chevroletiksi Euroopassa muuttuneen merkin mallistossa Kalos on toiseksi pienin malli ja se on nyt tarjolla vain viistoperämallina, uutuutena myös 3-ovisena. Kalos ehdittiin kehittää pääosin ennen Daewoon siirtymistä GM:n haltuun. Esimerkiksi moottorin osalta on...

Autoesittely Renault Modus (2005)

Julkaistu: 29.12.2005 11:38
Autoesittely Renault Modus (2005)

Renaultin ja Nissanin uudelle pikkuluokan perusrakenteelle on tulossa paljon erilaisia autoja. Näistä myyntiin ovat ehtineet Micra ja Modus ja pian on Clion vuoro. Clio kasvaa liki 4,0-metriseksi, mutta tila-autoversio Modus on 20 cm lyhyempi. Varsinkin peräylitys on erittäin lyhyt. Näillä mitoilla auton tilat jäävät väistämättä pienehköiksi eikä varsinaisesta tila-autosta voida puhua....

Autoesittely Peugeot 406 (1995-2004)

Julkaistu: 31.12.2004 16:55
Autoesittely Peugeot 406 (1995-2004)

Peugeotin mallisukupolvet alkoivat 90-luvulla hieman lyhentyä aikaisemmasta. 405 sai seuraajan "vain" 8 vuoden ikään ehdittyään. Kieltämättä 405 alkoi jo tuolloin olla hieman vanhentunut malli. Syksyllä 1995 julkistettiin tunnuksen 406 saanut seuraaja porrasperäisenä versiona, jonka ulkomuoto oli linjakas ja moderni.

406:n ulkomitat olivat kasvaneet huomattavasti, mutta...

Autoesittely Audi A4 Avant (2004)

Julkaistu: 29.12.2004 15:28
Autoesittely Audi A4 Avant (2004)

Audi on eurooppalaisista autonvalmistajista voimakkaimmin panostanut nelivetoisiin henkilöautoihin. A4:ssä ja sitä suuremmissa malleissa on markkinoiden kehittynein Torsen-pyörästöön perustuva nelivetojärjestelmä, jossa ei ole esim. viskokytkimeen perustuviin nelivetototeutuksiin liittyvää viivettä jonkin pyörän luistaessa.

A4 on...

Autoesittely Cadillac CTS (2003)

Julkaistu: 31.12.2003 16:13
Autoesittely Cadillac CTS (2003)

CTS on ensimmäisiä Cadillacin uuden muotoilulinjan edustajia. Takavetoinen CTS on tehty eurooppalaisten premium-luokan autojen kilpailijaksi. Se on yhdistelmä amerikkalaista näkemistä luksuksesta ja eurooppalaisesta sporttisuudesta.

CTS:n sisätilat ovat hieman pienemmät kuin ulkomitat antavat ymmärtään. Myös tavaratila on...

Autoesittely Renault Megane Scenic / Scenic (1996-2003)

Julkaistu: 30.12.2003 17:05
Autoesittely Renault Megane Scenic / Scenic (1996-2003)

Lokakuussa 1996 esiteltiin Euroopan ensimmäinen kompakti tila-auto Renault Mégane Scénic. Se vastasi akseliväliltään ja pituudeltaan 5-ovista, mutta oli sitä 18 cm korkeampi. Takaistuimella oli kolme erillistä istuinta, joista keskimmäinen oli varsin kapea. Istuimet oli helposti yksitellen poistettavissa. Normaaliasennossa tavaratila jäi melko lyhyeksi. Sen sijaan erilaisia säilytyslokeroita...

Autoesittely Mazda Mazda3 (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 16:13
Autoesittely Mazda Mazda3 (2003)

Kuten laajasti tunnettua, Mazda 3 on seuraavan Ford Focuksen ja uuden Volvo S40:n sisarmalli. Kolmosen avulla Mazda tavoittelee suosituimmassa kokoluokassa samaa menestystä kuin luokkaa ylempänä kuutosellaan. Mazdan mukaan edistysaskel 323:een verrattuna on suurempi kuin 626:sta 6:een.

Mitoiltaan uutuus on mittava. Pituutta on parikymmentä senttiä enemmän kuin useimmissa kilpailijoissa....

Autoesittely Mercedes-Benz E-sarja (1995-2000)

Julkaistu: 30.12.2003 14:52
Autoesittely Mercedes-Benz E-sarja (1995-2000)

Kesällä 1995 Mercedes yllätti vanhoillisimmat kannattajansa E-sarjan rohkealla keulan muotoilulla. Auto oli muutenkin pyöristynyt muodoltaan edeltävään W124-malliin verrattuna. Ilmanvastuskerroin (0,27) oli erittäin alhainen. Ulkomitat olivat kasvaneet maltillisesti ja paino oli jopa hieman pienentynyt. 

Tekniikassa merkittävin muutos oli Mercedeksen ensimmäinen hammastanko-ohjaus,...

Autoesittely Alfa Romeo 156 GTA (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 14:42
Autoesittely Alfa Romeo 156 GTA (2003)

Alfa 156 on jo melko iäkäs automalli, mutta edelleen tuoreen oloinen ja ulkonäöltään monien suosikki. Osansa imagon luomisessa on tehnyt 250-hevosvoimainen GTA, joka on tuntuvan hinnanlaskun jälkeen houkutteleva tarjous.

Alfa 156:n suunnittelussa suuret sisätilat eivät ole olleet tärkeimpiä tavoitteita. Niinpä takaistuintilat ovat...

Autoesittely Suzuki Ignis (2003)

Julkaistu: 30.12.2003 12:49
Autoesittely Suzuki Ignis (2003)

Suzuki on saavuttanut Suomessa kohtalaisen hyvän myyntimenestyksen ottaen huomioon olemassa olevan malliston ja paikoin vajavaisen myyntiverkoston. Uusi Ignis korvaa Suomen markkinoilla pahoin vanhentuneen Swiftin. Edellistä Ignistä ei koskaan tuotu Suomeen. Uusi malli valmistetaan Swiftin tavoin Unkarissa, ja se on kehitetty yhdessä Subarun (G3X Justy) kanssa.

Igniksestä on pyritty...

300x250 Mainos

Esittelyssä

Näppärän kokoinen katumaasturi Chevrolet Trax on sisältä suurempi kuin ulkonäkö antaa ymmärtää. Tekniikkavaihtoehtoja ovat bensa- tai dieselmoottori, manuaali- tai automaattivaihteisto ja etu- tai neliveto. Edullisin etuvetoinen maksaa 19 900€.

NÄKÖKULMAT

NÄKÖKULMAT

Nastoja myös on/off

Julkaistu: 11.03.2013 13:20:00

Nastoja myös on/off Suomi on talvimaa, kymmeniä vuosia sitten oli vielä talvisempaa. Oli siten luonnollista, että meillä alettiin autojen yleistyessä kehittää rengasta talviajoon.

Suomalainen rengasvalmistaja onkin tehnyt karkeakuvioisia Hakkapeliittoja 1930-luvulta alkaen. Ne ko


300x250 Boksi

Autouutiset

AUTOMERKIT

AUTOMERKIT

Pakettiauto ja pieni kulutus - Uusi Renaultin Trafic 2015

Julkaistu: 20.03.2014 10:30:00

Pakettiauto ja pieni kulutus - Uusi Renaultin Trafic 2015 Vuonna 1980 esitelty Renault Trafic tuli tuolloin korvaamaan arvostetun Estafette-malliston. Esittelynsä jälkeen Traficia on myyty maailmanlaajuisesti runsaat 1.6 miljoonaa kappaletta. Nyt Traficin tarina tulee jatkumaan kolmannen sukupolven mallilla 50 maassa.

Uusi Trafic saa kokonaan uuden ulkomuodon. Keulassa on Renaultin uuden muotoilustrategian mukaisesti


AUTOESITTELYT

AUTOESITTELYT

Autoesittely Citroën C4 2013

Julkaistu: 25.01.2013 00:00:00

Autoesittely Citroën C4 2013 Citroënin tiellä massavalmistajaksi keskiluokan ZX oli aikoinaan merkittävä askel. Se oli hyvin tavanomainen auto, jonka avulla Citroën valloitti uusia asemia markkinoilla.

ZX:n ja Xsaran jälkeen yritettiin hieman persoonallisempaa ratkaisua, mutta ensimmäisen sukupolven


KOEAJOT

KOEAJOT

Koeajo Mazda 6 2.0 (145 hv) Premium Plus 2013

Julkaistu: 27.03.2013 14:04:00

Koeajo Mazda 6 2.0 (145 hv) Premium Plus 2013 Mazda joutuu tasapainottelemaan eri markkina-alueiden vaatimusten välillä. Uudessa Mazda 6:ssa päädyttiin järkevältä kuulostavaan ratkaisuun: isoa autoa kaipaavat Amerikan markkinat saivat ison sedanin ja Eurooppaa varten tehtiin akseliväliltään 6,5 cm lyhyempi farmarimalli.

Suomessa Sedan on kokoerosta huolimatta farmaria halvempi. Suuret mitat lisäävät osaltaan auton n


300x250 Boksi

AUTONÄYTTELYT

AUTONÄYTTELYT

Tältä näyttää tulevaisuuden Subaru Legacy

Julkaistu: 18.11.2013 16:12:00

Tältä näyttää tulevaisuuden Subaru Legacy Subaru Legacy täyttää ensi vuonna 25 vuotta. Juhlan kunniaksi Subaru esittelee keskiviikkona Los Angelesin autonäyttelyssä nelivetoisen Legacy Conceptin, jonka muotoilu ja design näyttää tulevaisuuden Legacy-mallistolle suuntaa.

Subaru juhlistaa ensi vuonna 25 vuotta täyttävää Legacy -perheautomallistoa, esittelemällä kes


GO GREEN

GO GREEN

Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa?

Julkaistu: 03.03.2014 09:13:00

Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa? Lehdistössä on esitetty huolestuttavia ennusteita syyskuun alussa voimaan astuvien Euro 6 -päästönormien vaikutuksesta dieselmoottoristen autojen hintoihin Suomessa.

Syyskuun ensimmäisenä päivänä voimaan astuva Euro 6 pudottaa sallitun typen oksidien määrän


PALVELUT

PALVELUT

Auton pinnat kuntoon – huomattava vaikutus myyntihintaan!

Julkaistu: 24.01.2014 21:23:00

Auton pinnat kuntoon – huomattava vaikutus myyntihintaan! Kuvassa myyntikuntoon ehostettu Mercedes-Benz E 200 CDI Sedan, joka on rekisteröity alkuvuodesta 2011 (autoa pesty automaattipesussa noin pari sataa kertaa ennen käsittelyä). Mittarissa tekohetkellä oli yli 300 000 km.

Autokuume iski ja oma auto pitäisi myydä ennen uuden hankintaa, mutta myytävä kohde ei ole enä


RENKAAT

RENKAAT

Bridgestonelta uuden sukupolven ilmaton rengas

Julkaistu: 05.12.2013 09:25:00

Bridgestonelta uuden sukupolven ilmaton rengas Bridgestone Corporation on julkistanut Tokion vuoden 2013 autonäyttelyssä kehittämänsä toisen sukupolven Air Free konseptirenkaan, jota ei tarvitse täyttää ilmalla. Uusi mullistava rakenne parantaa renkaan kantokykyä, ekologisuutta ja ajo-ominaisuuksia. Air Free konseptirenkaaseen tehdyt parannukset tuovat Bridgestonen askeleen lähemmäksi käytännössä toimivaa ja sarjatuotantoon soveltuvaa ilmatonta rengasta.

Ajoneuvon painon kantaa renkaiden sisäosan ainutlaatuinen puolarakenne. Renkaita ei siis tarvitse t


MUUT UUTISET

MUUT UUTISET

Tässä on Vuoden Auto 2014

Julkaistu: 04.03.2014 14:58:00

Tässä on Vuoden Auto 2014 Tämänvuotinen Vuoden Auto -äänestys oli tavallista jännittävämpi, sillä seitsemän finalistin joukossa vastakkain oli neljä hyvää perinteistä autoa, yksi loistoauto ja kaksi uusimman tekniikan sähköautoa. Ääntenlaskenta tapahtui Geneven autonäyttelyn aattona järjestetyssä tilaisuudessa, ja ykköseksi nousi Peugeot 308:n ennen BMW i3:a ja Tesla Model S:ää.

Euroopan 58 johtavaa autotoimittajaa antoi Peugeot 308:lle yhteensä 307 ääntä. Voitto oli selke


VIIHDE

VIIHDE

Belgiassa nauretaan suomalaiselle pissapoikamainokselle

Julkaistu: 27.02.2014 13:40:00

Belgiassa nauretaan suomalaiselle pissapoikamainokselle EU:n kylmimpiin paikkoihin kuuluvaan Sallan Naruskaan on pystytetty kuuluisan belgialaisen Manneken Pis –patsaan velipoika. Brysselin pissapoika sammutetaan aina pakkasten ajaksi, mutta Naruskan ensimmäinen ja ainoa nähtävyys lorottaa ylpeänä ääriolosuhteissakin.

Aivan pelkkää vettä suihkulähteessä ei lirise, vaan neste on terästetty tuulilasinpesunesteell


160x300 Suurtaulu 1

160x300 Suurtaulu 2



TILAA UUTISKIRJE


Tilaa kirje tästä
Sähköinen uutiskirjeemme ilmestyy kerran viikossa. Uutiskirje sisältää uutiset tiiviissä paketissa. 
Tilaa ilmainen uutiskirje tästä!
 

160x300 Suurtaulu 3

160x300 Suurtaulu 4



TUOREIMMAT UUTISET


Tilaa tuoreimmat uutiset RSS syöte
Mitä autoilun maailmassa tapahtuu? Seuraa uutisia Kaikki RSS-syötteen avulla. 

 

160x300 Suurtaulu 5

160x300 Suurtaulu 6

160x300 Suurtaulu 7

160x300 Suurtaulu 8

160x300 Suurtaulu 9

160x300 Suurtaulu 10

160x300 Suurtaulu 11

160x300 Suurtaulu 12

160x300 Suurtaulu 13

160x300 Suurtaulu 14

160x300 Suurtaulu 15

160x300 Suurtaulu 16

160x300 Suurtaulu 17

160x300 Suurtaulu 18

160x300 Suurtaulu 19

160x300 Suurtaulu 20

160x300 Suurtaulu 21

AUTOESITTELYT

AUTONÄYTTELYT

TURVALLISUUS

Go Green

CLUBi

Autoesittely Citroën C4 2013
Tältä näyttää tulevaisuuden Subaru Legacy
Nostaako uusi päästönormi dieselautojen hintaa?
Pikavuoro maailman ympäri – rajanylitys Kiinaan "kovalla rahalla"

Citroënin tiellä massavalmistajaksi keskiluokan ZX oli aikoinaan merkittävä askel. Se oli hyvin

Subaru Legacy täyttää ensi vuonna 25 vuotta. Juhlan kunniaksi Subaru esittelee keskiviikkona Los

Lehdistössä on esitetty huolestuttavia ennusteita syyskuun alussa voimaan astuvien Euro 6 -pääst

Maailmanympärimatkalla oleva suomalaisbussi ei pääse jatkamaan matkaansa Laosista Kiinaan. Kyydis

265x250 Autourheilu

Pikalinkit

Lähetä linkki
Nimi:*
Lähettäjän sähköposti:*
Vastaanottajan sähköposti*
Viesti:
Uutiskirjeen tilaaminen
Nimi:*
Sähköposti:*