Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x120]

Automerkit.fi
Lauantai 20.12.2014, Helsinki [Vaihda]

Mainos: Keski-panoraama 980x120

Automerkit.fi - Mikä meitä liikuttaa [980x400]

Autoesittely Volkswagen Golf 2012

Päiväys: 06.02.2012 19:00

Kategoriat: 2012, Golf, Volkswagen

Autoesittely Volkswagen Golf 2012

Vuonna 1974 VW -konserni julkaisi ensimmäisen VW Golf mallinsa ja se saavutti valtavan menestyksen.

Sittemmin malli uudistuksia on tullut tasaisin väliajoin ja edellinen; viidennen sukupolven malli julkistettiin vuonna 2003. Kaiken kaikkiaan VW Golfia on myyty maailmanlaajuisesti tähän mennessä yli 26 miljoonaa kappaletta.

Euroopan markkinoille marraskuussa 2008 saapunut kuudennen sukupolven VW Golf on kokenut melkoisia uudistuksia. Suunnitteluryhmää on johtanut Italialainen Walter de Silva ja tavoitteena on ollut auto joka on älykäs toiminnoiltaan, hauskan näköinen sekä nautinnollinen ajaa.

Esimerkkeinä uutuuksista tähän kompaktien autojen luokkaan on pysäköintiapu; ”Park Assist” kameralla varustettuna ja automaattinen ajo-etäisyyden säädin; ”ACC”. Saatavilla on myös uusi alustansäätö; ”DCC Adaptive Chassis Control”, joka napin painalluksella tekee autosta joko ”mukavan” tai ”sporttisen”.

Varusteita

Yhdistetty ajotietokone/navigaattori/mediasoitin RSN 310/510 on kosketusnäytöllä varustettu. Vakiona VW Golfissa on mm. ilmastointi, elektroninen ohjaustehostin, keskuslukitus, etu-ikkunoiden sähköinen säätö ja kuskin istuimen korkeuden säätö.

Turvallisuuspuolella VW Golf on varustettu seitsemällä turvatyynyllä sisältäen polvityynyn. Valinnaisesti turvatyynyt saadaan myös turvavöiden käytöntunnistus toiminnolla takapenkkiläisille. Myös ajonvakautusjärjestelmä ”ESP” on säädetty entistä turvallisemmaksi.

Moottorivaihtoehdot

Moottorivaihtoehtoja Golffiin on viisi. Bensiinimoottoreista tarjolla on 1.2-litrainen BlueMotion (105 hv), 1.4 TSI (80 hv, 122 hv ja 160 hv versioilla), sekä 2.0 -litrainen moottori, joka löytyy GTI ja R -malleista.

Dieselmoottoreita on kaksi 1.6 TDI (105hv BlueMotion) ja 2.0 TDI (140 hv). 2.0 -litraisesta moottorista on tarjolla myös urheilullisempi GTD versio (170 hv). Kaikki moottorivaihtoehdot täyttävät Euro-5 standardit.

  1.6 TDI 105 hv 1.4 TSI 122 hv 2.0 TDI 140 hv
Polttoaine  
Iskutilavuus   1390  1968 
Teho HP   122  140 
Vääntö      
Vaihteet  
Huippunopeus   201  210 
Kiihtyvyys      
Yhdistetty kulutus   6.3  4.9 
CO2 päästöt   146.00  128.00 
Hinta (alkaen)   25119  29112 

1.6 TDI:llä syntyvät pienimmät päästö -ja kulutuslukemat, eli 4,7l/100km ja 99g CO2/km. Suurimmat päästö ja kulutusarvot syntyvät luonnollisesti R-versiolla, jonka vastaavat lukemat ovat 11,2l/100km ja 195g CO2/km.

Verkkaisimmin Golf kiihtyy 1,4-litraisella 80 hevosvoimaisella perusversiolla, eli 13,9 sekunnissa. Tehokkain R-malli puolestaan loikkaa sataseen 5,7 sekunnissa.  

5 tai 6 pykäläisen manuaalivaihteiston lisäksi moottoritehoista riippuen, on saatavilla sekä 6 että 7 -vaihteinen kaksoiskytkimellä varustettu automaatti ”DSG”. Tämä myös Audeista tuttu ratkaisu on polttoaineenkulutuksen vähentämiseen suunnattua tekniikkaa. VW Golf on edeltäjiensä tapaan etuvetoinen, mutta muutamien moottorivaihtoehtojen kanssa tarjolla on myös 4-motion neliveto.

Ajomeluun on kiinnitetty huomiota. Esimerkiksi tuulilasissa on filmimateriaali, joka vähentää ajomelua. Ovissa ja ikkunoiden tiivisteissä on niin ikään uusia ajomelua vähentäviä ominaisuuksia. Peilien virtaviivainen muotoilu sekä vähentää melua että hidastaa peilien likaantumista. Moottorin uudentyyppiset kiinnikkeet sekä ohjaamon ja moottoritilan väliset moduulirakenteet ovat myös entistä hiljaisemmat.

Mitat, varustetasot ja hinnat

Nykyinen VW Golf on muotoilultaan selkeästi sporttisempi ja futuristisempi kuin edeltäjänsä. Se antaa vaikutelman kuin se olisi matalampi, leveämpi ja pidempi kuin edeltäjänsä. Auton mitat ovat seuraavat; pituus 4,199 mm, leveys 1,779 mm, korkeus 1,479 mm, raideväli edessä 1,540 mm ja takana 1,513 mm.

VW Golfin muunneltavaan tavaratilaan mahtuu 350 – 1305 litraa matkatavaroita ja se on saatavilla sekä 2 että 4-ovisena takaluukkua unohtamatta. Lisätilaa kaipaavalle on tarjolla farmariversio (tavaratila 505 – 1495) sekä Golf Plus malli (tavaratila 395 – 1450 litraa).

Varustetasoja on neljä; Trendline, Comfortline, Highline ja BlueMotion. Lisäksi tarjolla ovat myös urheilullisemmat GTD, GTI ja R -versiot.

Kilpailijoiksi Golfille voidaan mainita esimerkiksi Fordin Focus 1.6 100hv ja Toyotan Auris 1.33 100hv.

Yhä Saksassa valmistettavan Golfin hinnat lähtevät vajaasta 19.534 eurosta (1.2 TSI 85 hv trendline) ja kalleimman version lähtöhinta on 55.556 euroa (R 2.0 270 hv).

  VW Golf
Trendline 1.2 TSI 105hv
BlueMotion 4-ovinen
Toyota Auris
1.33 Dual VVT-i
Stop & Start
Linea Terra 5ov
Ford Focus
1.6 105hv
Trend Design M5
4-ovinen
Hinta (alkaen) 22910  19973  21800 
Polttoaine
Vaihteet
Iskutilavuus 1197  1329  1596 
Teho HP 105  99  105 
Vääntö   128   
Yhdistetty kulutus 5.2  5.8  6.0 
CO2 päästöt 121.00  135.00  139.00 
Kiihtyvyys   13.1   
Huippunopeus 190  175  189 
Leveys 1786  1760  1823 
Pituus 4199  4245  4534 
Kokonaismassa 1750  1720  1825 
Omamassa 1234  1295  1290 
Rengaskoko 185/70R15  195/65R15  205/55R16 
Mallitiedot Vaihtoautot Huoltopalvelut Vakuutukset

Uusi GOLF tulossa

Markkinoilla arvellaan Volkswagen konsernin julkistavan uuden seitsemännen sukupolven Volkswagen Golffin vuonna 2012 Pariisin autonäyttelyssä. Toistaiseksi asiaa ei ole vahvistettu Volksvagenin taholta. Mikäli malli julkistetaan saapuu se oletettavasti myyntiin Suomessa 2013.

Autoesittely Volkswagen Golf 2012

Päiväys: 06.12.2012 14:00

Kategoriat: 2012, Golf, Volkswagen

Autoesittely Volkswagen Golf 2012

Golfin 7. sukupolven voi helposti arvioida edellisten tavoin vähäiseksi uudistukseksi. Niin tuttu Golfin ulkonäkö jälleen on. Tällä kerralla kuorien alla on kuitenkin paljon uutta. Auton perusrakenne eli ”pohjalevy” on uusi ja myös moottorit ovat aikaisempia vastaavista kokoluokista huolimatta uusia.

Golfin perinteisesti lyhyt akseliväli on kasvanut 59 mm ja pituus 56 mm. Lievästä koon kasvusta huolimatta uusi Golf on jopa 100 kg edeltäjää kevyempi. Ulkonäössä ehkä merkittävimmät muutokset ovat ovenkahvojen alapuolella kulkeva pokkaus sekä takavalojen linjakkaampi muoto. Etupyörät ovat aikaisempaa edempänä - akselivälin kasvusta pääosa sijoittuu matkustamon etupuolelle.

Sisätiloiltaan Golf on edelleen luokkansa parhaimmistoa. Pituussuunnassa tilaa on saatu hivenen lisää. Korkeussuunnassa huomaa auton pienen madaltumisen etenkin etuistuimen pääntiloissa. Taakse korkeustilaa on tehty madaltamalla takaistuinta. Istumamukavuus on silti asiallisella tasolla. Comfortline-tason etuistuimet eivät myöskään ole ainakaan parantuneet, mutta miedot muodot sopivat monenlaiselle istujalle.

Tavaratila on suunnilleen saman kokoinen kuin ennenkin eli kuljetuskykyä rajoittaa tavaratila ennemminkin kuin takaistuintilat. Lattian pohjalevyn alla tilaa on enemmän kuin ennen. Tämä johtuu osaltaan siitä, että pohja on nostettu samalle tasolle kuin kaadetut takaselkänojat eli pieni porras on poistunut. Myös selkänojat kaatuvat nyt entistä paremmin vaakasuoraan.



Näkyvyys on parempi kuin monessa muussa nykyautossa, vaikka juuri Golfin tunnusmerkkeihin kuuluvat leveät takapilarit. Taakse on silti yllättävän väljät näkymät. Myös eteen näkyvyys on hyvä ja ulkopeilit ovat riittävän suuret.

Tässä vaiheessa on jo hinnoiteltu melko kattava valikoima moottorivaihtoehtoja. 1.2 TSI on tarjolla 85- ja 105-hevosvoimaisena versiona. 1.4 TSI:n saa 122- ja 140-hevosvoimaisena. Näistä tehokkaampi on moottorivalikoiman suurin uutuus. Se on varustettu ACT-järjestelmällä eli sylinterien lepuutuksella. Kierroslukualueella 1 400 - 4 000 kaksi neljästä sylinteristä voi kytkeytyä huomaamatta pois toiminnasta, kun kuormitus on riittävän alhainen.

Dieselvalikoimassa on lähes muuttumaton 1,6-litrainen (105 hv) sekä uusi 2,0-litrainen (150 hv). Pienitehoisinta bensa- ja dieselmoottoria lukuun ottamatta vaihteisto on 6-vaihteinen. Kaikkiin malleihin 85-hevosvoimaista lukuun ottamatta saa myös DSG-vaihteiston, joka tehokkaampaa dieseliä lukuun ottamatta on kuivakytkimin varustettu 7-vaihteinen versio. Kaikissa moottoreissa on jakopää hammashihnalla, minkä avulla päästään eroon TSI-moottorien jakoketjun venymisestä. Jakohihna kerrotaan mitoitetun bensamalleissa 250 000 km:n ja dieseleissä 210 000 km:n käyttöön. Dieselien lisähinnat ovat tuntuvia, joten vähäiseen ajoon diesel-Golfin hankinta ei ole perusteltua varsinkin, kun tarjolla on hienoja bensamoottoreja.



Varustetasoja on tarjolla kolme eli nimiltään tutut Trendline, Comfortline ja Highline. Trendlinessa on mm. manuaali-ilmastointi, rengaspainevalvonta, polviturvatyyny ja muut tavanomaiset turvavarusteet. Ulkopeilit ja ovenkahvat ovat mustat. Comfortlinessa nämä ovat korin väriset. Lisäksi Comfortlinessa on mm. kevytmetallivanteet, etu- ja takaistuimen keskikyynärnojat, nahkaratti ja vakionopeussäädin. Highline-varusteita ovat mm. osittainen Alcantara-verhoilu, automaatti-ilmastointi ja sumuvalot. Lisävarustevalikoimassa on useita hinnaltaan järkeviä vaihtoehtoja. Esimerkiksi polttoainelämmittimen saa noin 800 eurolla. Ksenonvalot, avaimettoman kulun ja premium-värinäytön saa pakettina noin 1 000 eurolla.

Golf on jo kahden edellisen sukupolven ajan ollut ominaisuuksiltaan luokkansa selkeä ykkönen ja voittanut lähes kaikki vertailut eri maissa. Uusi malli ei ole joka suhteessa kehittynyt, mutta kokonaisuus on selkeästi aikaisempaa parempi. Näillä eväillä pysytään jälleen kehityksen kärjessä muutamia vuosia. Golf sijoittuu hinnaltaan luokan halvimpien sekä samankokoisten premium-mallien puoliväliin ja myös viimeistelyltään se on eräänlainen puoli-premium, josta monet ovat valmiit maksamaan kilpailijoita enemmän.

Yhteistyössä Autotalli.com

Katso vaihtoautot myös Autotalli.comi:sta

GTD 2,0 125 kW (170 hv) DSG-automaatti 4-ovinen, Hatchback, 4 ovea
Toimituksen arvio
0.0
CLUBi arvio
8.7
Hinta
39023 
Vapaa / Käyttö
775 / 580
Yhteenveto
Polttoaine
Diesel
Kaupunki
6.9 l
Maantie
4.6 l
Yhdistetty
5.4 l
Kiihtyvyys
s
Suurin nopeus
220
CO2 [g/km]
142.00
Melu paikallaan dB
70
Rengas koko
205/50R17
Vaihteisto
Automaatti / 6
Moottorin teho
125 kW / Nm
Moottorintilavuus
1968
Ahdin

Polttoainesäiliö
l.
Tavarasäiliö
l.
Lev / Kork / Pit
1786/1461/4199
Omamassa
1431
Kokonaismassa
1910
Varustelu
SISÄTILAT
Audiolaitteet, navigointi, tele ja muu viihde

Radio RCD 310 ja CD-soitin Radio ja soitin [0 €]
VAKIO
Istuimet, sisätilojen verhoilu ja koristelu

Ilmastointi ja lämmitys

Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic Ilmastointi, automaa [0 €]
VAKIO
Lukitus

Ajotietokone ja ohjaus

Ajotietokone / monitoiminäyttö Ajotietokone [0 €]
VAKIO
Peilit

Muut optiot

Avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless Access Hallintalaitteet, mu [436 €]
LISA
ULKOVARUSTEET
Katto

Ikkunat

Sähkötoimiset lasinnostimet edessä ja takana Sähköikkunat [0 €]
VAKIO
Peilit

Sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit Sähkötoimiset peilit [0 €]
VAKIO
Valot

Muut optiot

Ilman malli- ja moottorimerkintää Korin ulkoiset osat [0 €]
LISA
Metalli- ja erikoisvärit

Oryxweiß -helmiäisvalkoinen Metalli- ja erikoisv [1041 €]
LISA
Tekniset tiedot
Korimalli
Korimalli
Hatchback
Ovien lukumäärä
4
Ovien sijainti
1
Istuinten lukumäärä
5
Mitat
Mitat

Korkeus [mm]
1461
Leveys [mm]
1786
Pituus [mm]
4199
Akseliväli [mm]
2575
Raideväli, etu [mm]
1527
Raideväli, taka [mm]
1500
Polttoainesäiliön tilavuus [litraa]

Tavarasäiliön tilavuus, normaali [litraa]
Painot

Omamassa [kg]
1431
Kokonaismassa [kg]
1910
Suurin sallittu etuakselimassa [kg]
1080
Suurin sallittu taka-akselimassa [kg]
880
Yhdistelmämassa [kg]
3450
Kattokuorma [kg]
75
Perävaunumassa, jarrullinen [kg]
1500
Perävaunumassa, jarruton [kg]
710
Kytkentäkohdan pystykuorma [kg]
75
Renkaat ja vanteet
Rengas koko
205/50R17
Moottori ja suorituskyky
Moottori
Polttoaine
Diesel
Sylinterien lukumäärä
4 sylinterinen
Venttiilien lukumäärä

Moottorityyppi
Rivimoottori
Polttoaineen syöttöjärjestelmä

Ahdin

Iskutilavuus [cm3]
1968
Puristussuhde

Katalysaattori
KAT
Sylinterin halkaisija [mm]

Männän iskunpituus [mm]

Jakopäänrakenne

Vaihteiden lukumäärä
6
Vaihteiston tyyppi
Automaatti
Ohjaus ja jousitus
Vetotapa
etuveto
Akselien lukumäärä
2
Akselistorakenne takana

Akselistorakenne edessä

Muut optiot

Suorituskyky
Suurin nopeus km/h
220
Kiihtyvyys 0-100km/h

Teho HP
170
Teho kW
125
Max. teho kierrosluvulla r/min
4200
Max. vääntömomentti Nm

Max. vääntömomentin käyntinopeus r/min

Polttoaineen kulutus
Kaupunki
6.9
Maantie
4.6
Yhdistetty
5.4
Ympäristö
Päästöt
Melu paikallaan [dB]
72
Melu paikallaan, käyntinopeus [r/min]
2375
Ohiajomelu [dB]
70
CO, Hiilimonoksiidi [g/km]
115.10
HC, Hiilivedyt [g/km]
NOX, Typen oxidit [g/km]
165.50
HC+NOX, Hiilivedyt ja typen oksidit [g/km]
190.00
CO2 [g/km]
142.00
Polttoaineen kulutus
Maantie
4.6
Kaupunki
6.9
Yhdistetty
5.4
Turvallisuus
Turvavarusteet ja ajonhallinta
Ikkunaturvaverhot Ikkunaturvaverhot [0 €]
VAKIO
Ajonhallinta
Jarrut edessa
ESP-ajonvakautusjärjestelmä Ajovakauden hallinta [0 €]
VAKIO

Koeajot

AUTOESITTELYT

LIIKENNE

TURVALLISUUS

Renkaat

Koeajo Mazda 6 2.0 (145 hv) Premium Plus 2013
Autoesittely Citroën C4 2013
Tytöt keksivät yliajoyrityksen
Rengaspainevahdit tulevat uusiin autoihin marraskuussa

Mazda joutuu tasapainottelemaan eri markkina-alueiden vaatimusten välillä. Uudessa Mazda 6:ssa pä

Citroënin tiellä massavalmistajaksi keskiluokan ZX oli aikoinaan merkittävä askel. Se oli hyvin

Eilen illalla kello 19:44 ilmoitettiin poliisille että Kemissä Eteläntiellä oli harmaa sedan mal

Marraskuusta 2014 alkaen kaikissa uusissa henkilöautoissa tulee olla EU-säädöksen mukainen reng

265x250 Autourheilu

Pikalinkit

Lähetä linkki
Nimi:*
Lähettäjän sähköposti:*
Vastaanottajan sähköposti*
Viesti:
Uutiskirjeen tilaaminen
Nimi:*
Sähköposti:*